Update Terbaru BLUE.. Pada Article Hari Ini Penulis Akan Memberi Anda Cerita Yang Amat Menarik Hari Ini . Jadi Mari Kita Mula Membaca.

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mendakwa bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mempergunakan orang Melayu selama 22 tahun.

Zahid Hamidi

Menurutnya, ini berikutan susur galur keturunan Mahathir  berasal dari India.

“Itulah sebabnya orang itu (Mahathir) kata Melayu mudah lupa, dia lupa dia dah 22 tahun. Saya tak sentuh peribadi.

“Tetapi ini IC (kad pengenalan) biru dia dulu, nama dia Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty. Ini dihantar Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN). Patutlah dia kata kita mudah lupa, anak laki-laki Iskandar Kutty.

“Orang itulah yang perjuangkan agenda Melayu untuk menggunakan orang Melayu ,” katanya ketika berucap di majlis penutup mesyuarat Umno Bahagian Kelana Jaya, kelmarin.

Sedutan video kenyataan Ahmad Zahid itu tular di media sosial sejak kelmarin.

Ketika Ahmad Zahid menyentuh isu keturunan Mahathir perwakilan diam.

Ada dalam kalangan mereka bertepuk beberapa minit selepas Ahmad Zahid berkata, Mahathir seolah-olah melupakan Umno setelah mendapat kepentingan daripada parti itu.

Sementara itu. dua laporan polis dibuat terhadap Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) kerana menyalahgunakan kuasa di bawah Akta Perlindungan Data Peribadi 2010.

Laporan dibuat Koordinator Deklarasi Rakyat, Datuk Seri  Khairuddin Abu Hassan dan Ahli Jawatankuasa Biro Guaman DAP Kedah, Zulhazmi Shariff.

Khairuddin dalam satu kenyataan berkata, Ahmad Zahid dan Ketua Pengarah JPN tidak menghormati undang-undang seperti yang tertakluk di bawah Perlembagaan Persekutuan.

Sementara Zulhazmi pula berkata, tindakan Ahmad Zahid mendedahkan butiran peribadi Mahathir dalam satu program adalah tidak wajar dan berbahaya.

 

Sumber: Sinar Harian



Sumber “Nama dia Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty, patutlah dia kata melayu mudah lupa” – Zahid Hamidi Bagaimana Menarikkan Article Pada Hari Ini . BLUE.Jangan Lupa Datang Lagi Untuk Membaca Article Yang lebih Menarik Pada Masa Akan Datang/

Posting Komentar

 
Top