Update Terbaru BLUE.. Pada Article Hari Ini Penulis Akan Memberi Anda Cerita Yang Amat Menarik Hari Ini . Jadi Mari Kita Mula Membaca.

Tiga orang remaja yang  ditahan ketika insiden keganasan sewaktu penganjuran Forum Nothing To Hide 2.0 didakwa telah diupah untuk menyamar sebagai ahli Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

Adegan baling kerusi, suar cemar Nothing To Hide 2.0

Ketua Armada, Syed Saadiq Syed Abdul Rahman mendakwa, tiga individu terbabit telah menyamar dan baju t-shirt yang dipakai oleh pihak terlibat juga bukannya merupakan baju rasmi Armada.

“Kami dimaklumkan bahawa ketiga-tiga remaja yang ditangkap oleh  pihak polis adalah remaja yang berada dibawah umur.

“Mereka ini adalah remaja yang berumur 17,18 dan 19 tahun dan umum mengetahui, ada syarat umur yang ditetapkan bagi menjadi ahli Armada,”katanya dalam satu kenyataan.

Semalam, Forum Nothing To Hide 2.0 dicemari insiden keganasan melibatkan para peserta yang bertindak untuk membaling kerusi, melontar selipar dan mencampak suar.

Susulan kekecohan itu, tiga suspek lelaki berusia 17 hingga 19 tahun ditahan polis bagi siasatan lanjut.

Dalam pada itu, menerusi semakan keahlian, Syed Saddiq mengesahkan bahawa ketiga-tiga remaja terbabit bukannya merupakan ahli Armada.

“Persoalannya, jika mereka bukan ahli Armada, siapakah yang telah memperalatkan mereka untuk cubaan mencederakan Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad?”katanya.

Mengulas semula kejadian itu, Syed Saddiq memaklumkan bahawa pada satu jam setengah yang pertama semuanya berjalan dengan lancar apabila Tun Mahathir menjawab segala persoalan termasuklah berkenaan bekas timbalannya, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kekayaan anak-anaknya dan isu Mamali.

“Semuanya berjalan dengan lancar sehinggalah pihak pihak yang tidak bertanggungjawab ini bertindak membaling kasut, botol dan juga flares ke arah Tun Mahathir.

“Tindakan ini bertujuan untuk menggugat keselamatan Tun Mahathir, dan cubaan untuk sabotaj program Nothing to Hide 2.0 yang diadakan khas bagi menjawab segala persoalan rakyat Malaysia,”katanya.

Susulan insiden itu, Syed Saddiq berkata beberapa orang sukarelawan program  turut mengalami kecedaraan ringan di kepala, malah ada juga tetamu yang cedera akibat balingan kerusi.

Syed Saddiq berkata, pihaknya turut menyatakan rasa hormat kepada rakan Armada yang sanggup menggadaikan keselamatan mereka demi mempertahankan Mahathir.

“Saya pasti mereka buat ini (kekecohan) hanya untuk mendiamkan kita tetapi semakin kuat kita ditekan oleh mereka semakin kuat semangat perjuangan kami.

“Saya masuk dunia politik untuk bersihkan negara dari puak tidak bertanggungjawab ini. Perjuangan belum selesai,” katanya.

 

Sumber: Sinar Harian



Sumber Kecoh di ‘Nothing to hide 2.0’: 3 remaja ditahan diupah untuk menyamar Bagaimana Menarikkan Article Pada Hari Ini . BLUE.Jangan Lupa Datang Lagi Untuk Membaca Article Yang lebih Menarik Pada Masa Akan Datang/

Posting Komentar

 
Top