Update Terbaru BLUE.. Pada Article Hari Ini Penulis Akan Memberi Anda Cerita Yang Amat Menarik Hari Ini . Jadi Mari Kita Mula Membaca.

Perkhidmatan perkongsian kereta Uber dan Grabcar semakin rancak penggunaannya di ibu kota Kuala Lumpur. Terdapat laporan ribuan pemandu teksi menyerahkan semula teksi yang disewa untuk memandu kenderaan sendiri di bawah dua syarikat di atas. Uber memulakan operasi mereka di Langkawi bulan lalu. Belum cukup sebulan perkhidmatan mereka mula menerima bantahan pemandu teksi di pulau pelancongan popular ini.

Seramai 400 orang pemandu teksi Langkawi melakukan demo selama sejam hari ini. Mereka menentang perkhidmatan Uber dan Grabcar yang dipercayai akan menggugat sumber pendapatan mereka. Demo ini dianjurkan oleh ang Persatuan Pengusaha Teksi Langkawi,dan  Pertubuhan Teksi Malaysia Cawangan Langkawi. Mereka bercadang menyerahkan memorandum bantahan kepada  beberapa pihak berwajib termasuk Menteri Besar Kedah dan wakil rakyat di Langkawi.

Pihak kerajaan sudahpun mengesahkan akan membenarkan operasi kedua-dua syarikat ini di Malaysia. Pada waktu yang sama pelaburan bernilai jutaan ringgit telah dilakukan oleh KWSP dan Khazanah Nasional ke dalam syarikat yang sama. Pada hemat kami mungkin sudah terlewat untuk berdemo.

Bagaimana Menarikkan Article Pada Hari Ini . BLUE.Jangan Lupa Datang Lagi Untuk Membaca Article Yang lebih Menarik Pada Masa Akan Datang/

Posting Komentar

 
Top